Hankkeen tiedot |
Nimi | Quality of Virtual Studies |
Aloituspäivä | 1.6.2021 |
Lopetuspäivä | 31.5.2023 |
www-sivut | - |
Tila | Päättynyt |
Yhteyshenkilö | Solja Ryhänen |
Kuvaus | Projektilla on seuraavat osatavoitteet:
1. Luoda virtuaaliopetuksessa ja oppimisessa käytettävää metodiikkaa 2. Lisätä opetushenkilökunnan osaamista virtuaaliopetuksessa 3. Pilotoida kehitettyä opetus- ja oppimismetodiikkaa |
Kehittämistarve | Virtuaalinen opetus on nykyään arkipäivää korkeakouluopetuksessa. Opettajilla ei kuitenkaan ole välttämättä tarvittavaa osaamista valita kuhunkin etäopetustilanteeseen sopiva oppimisympäristö. Myös arviointi voi poiketa luokkatilanteessa tapahtuvasta arvioinnista. Tämä projekti lisäämään virtuaaliopetuksen ja oppimisen laatua luomalla metodiikkaa, jota opettajat voivat hyödyntää opetustyössään virtuaalisissa opetustilanteissa. Opetushenkilökuntaa koulutetaan käyttämään uusia oppimisympäristöjä ja valitsemaan monista työkaluista tilanteeseen sopivin vaihtoehto. |
Toimenpiteet | Projektissa perehdytään virtuaaliopetuksen käsitteisiin, välineisiin ja niihin liittyvään kansalliseen säätelyyn sekä plagiarismin ehkäisyyn eri maissa. Hankkeessa laaditaan menetelmiä, jolla opettajat voivat valita opetustilanteisiin sopivimman oppimisympäristön, joka tukee oppijoiden motivaatiota. Projektissa koulutetaan korkeakouluopettajia käyttämään uusia virtuaaliopetuksen työvälineitä. |
Tulokset | Projekti keskittyyn kolmeen konkreettiseen aktiviteettiin/tuotokseen:
1. Virtuaaliopetus- ja oppimismenetelmien analyysiraportti. 2. Virtuaaliopetus- / oppimismenetelmien testaus 3. Raportti virtuaaliopetusmetodologian soveltamiskokemuksista. |
Kumppanit | Projektin toteuttajaosapuolet ovat:
- Kauno Kolegija, Liettua (koordinaattori) - Zagreb School of Business, Kroatia - School of Coding, UK - Fundacion Universidad Fransisco de Vitoria, Espanja Kohderyhmät: em. korkeakoulujen opetushenkilökunta ja opiskelijat. Tuloksia levitetään myös muihin eurooppalaisiin korkeakouluihin virtuaaliopetuksessa hyödynnettäväksi. |
Rahoittaja | Erasmus + 2017-2020 |